Trenger vi lettlest litteratur? Om den lettleste litteraturens plass i dag

18. oktober kl. 10:00 - 16:00 Gratis inngang

Informasjon

Hvilke målgrupper og hensikter tjener lettlest-litteraturen? Hva gjør den lettlest? Hvilken rolle spiller illustrasjonene? Hva slags medier opptrer lettlest-tekstene i? Hvorfor trenger vi lettlest-litteratur for barn og unge? Hvordan bør lettlest-sjangrene og kvalitetskriteriene nå defineres? Hva slags fremtid har disse tekstene? Bidragsytere er blant annet forfattere, illustratører, leseforskere, Kulturrådet, Leser søker bok, Nasjonalbiblioteket og Norsk barnebokinstitutt.

Påmelding innen 12. oktober til post@barnebokinstituttet.no

Arr.: Leser søker bok, Norsk barnebokinstitutt, Cappelen Damm og Samlaget

Kommende arrangementer

Arrangement

På innsida. Omvising i Nasjonalbiblioteket

Ons. 26.september kl.14:00
Gratis inngang
Read article "På innsida. Omvising i Nasjonalbiblioteket"

Arrangement

Dei norske stavkyrkjene. Byggekunst i verdsklasse

Ons. 26.september kl.19:00
Gratis inngang
Read article "Dei norske stavkyrkjene. Byggekunst i verdsklasse"

Arrangementsserie 2 av 4

Bergsvåg, Bakke og Røise Kielland om hånden som litterært motiv

Ons. 26.september kl.19:00
Gratis inngang
Read article "Hånden som går igjen. Henning H. Bergsvåg, Gunstein Bakke og Ingrid Røise Kielland om hånden som litterært motiv"