Logg inn English
Digitalt arrangment
29
apr

P – som plakat

«Olje eller fisk», plakat av Terje Roalkvam
«Olje eller fisk», plakat av Terje Roalkvam. Eier: Nasjonalbiblioteket
Onsdag 29. april 2020, at 10:00 – 12:00

Propaganda, protest, produktreklame og pedagogikk

De fire p-ene har alltid vært plakatens oppgaver – godt hjulpet av psykologien. Midlene plakaten velger for å få oppmerksomhet i det offentlige rom, forteller hva som er tabu, hva som faller i smak, og hvor mye mangfold et samfunn tåler. Hvordan preger plakaten offentligheten? Kan den forandre normer?

Tone Hadler Olsen og Inger Gilje Sporaland fra Norsk Digital Læringsarena ser på plakater som læremiddel i undervisning, produktreklame og pedagogikk, mens Nasjonalbibliotekets Martina Gaux snakker om plakater som propaganda og protest.

 

Videoen legges ut her kl. 10.00. Følg med!